Termék/étel fotózás
Az egyik kedvenc témám az étel- és a termékfotózás. Kihívásként élem meg, hogy a legelőnyösebb arcát mutassam egy terméknek, vagy épp étvágygerjesztő legyen egy ételfotó, melyet a megbízó azzal a céllal rendelt tőlem, hogy színesítse marketing anyagait, majd rajtuk keresztül magasabb bevételt generáljon.
Az étel és termékfotózás menete
A fotózás történhet a stúdiómban, az étteremben, a gyárban, vagy felhasználás helyén, használat közben bemutatva.
A termékek és ételek fotózása a végterméket illetően két módon készülhet.
- berendezett környezetben, hangulatképeket készítünk
Ilyenkor különböző kiegészítőkkel és háttérelemekkel színesítjük a terméket, mely élethűen, a fogyasztás/felhasználás helyén ábrázolja azt. Így a néző számára nem csupán a fizikai jellemzőket kommunikáljuk, hanem érzéseket is társítunk a téma mellé.
- a környezet nem fontos, csak maga a termék (pl. webshop-ban történő felhasználás)
Ebben az esetben a végső termékfotó úgynevezett "lyukasztott háttérrel" kerül átadásra. A fotózás után az utómunka során a terméket körbevágjuk, így a grafikus a kreatív koncepció, vagy arculati kézikönyv alapján cserélhet hátteret a termék mögött. Webshopokban, plakátokon, reklámfilmekben szinte kizárólag ilyen módon jelennek meg a termékek.
Ezeket a megbízásokat nem lehet általános keretek közé szorítani árazás szempontjából. Itt valóban minden megbízás más. Kérlek írj nekem üzenetet, vagy hívj fel és beszéljük át mi lenne a fotózandó termék és milyen módon szeretnéd a fotókat felhasználni.